Hotelarstwo

  • Hotelarstwo

Hotelarstwo

Technologia w branży hotelarsko – gastronomicznej ewoluuje w szybkim tempie, od różnych rozwiązań specjalistycznych takich jak telewizja kablowa, monitoring wideo, przewodowy i bezprzewodowy szybki dostęp do Internetu oraz komunikacja po konwergentną sieć IP. Dzisiaj wiele – jeśli nie wszystkie – z tych usług i aplikacji jest dostarczanych za pośrednictwem konwergentnej infrastruktury IP sieci przewodowych i bezprzewodowych (WLAN). Taka konwergencja znacznie upraszcza zarządzanie oraz obniża koszty utrzymania.

Jednak prawdziwa siła sieci IP tkwi w możliwości integrowania różnych usług i funkcji poprzez aplikacje, w wyniku czego oferowane są nowe usługi, których wcześniej nawet sobie nie wyobrażano. Na przykład, znajomość momentu przybycia gościa, jego nazwiska oraz statusu w programie lojalnościowym, jak również powitanie i traktowanie go w sposób spersonalizowany zmienia odczucia gościa i zachęca go do powrotu. Pozwala to stworzyć atmosferę, w której gość ma poczucie, że jest traktowany w sposób indywidualny, dopasowany do jego konkretnych potrzeb i upodobań, co z kolei przekłada się na zwiększenie liczby kolejnych pobytów, większą lojalność wobec marki oraz większą ilość pieniędzy wydawanych podczas każdego pobytu.

 

Przykładowe zastosowanie:

  • członkostwo w programie lojalnościowych hotelu na poziomie gold zapewnia członkowi warstwę i częstotliwość wyższego poziomu. Bez dodatkowej opłaty członek ma dostęp do Internetu, może sprawdzać swoją pocztę e-mail, brać udział w webinarach, korzystać z usługi wideokonferencji w pokoju oraz pobierać i oglądać filmy,
  • będący w podróży służbowej gość, który nie należy do programu lojalnościowego hotelu, może korzystać z systemu w celach biznesowych, do przeprowadzania wideokonferencji oraz innych wymagających oraz potrzebujących wysokich przepustowości zadań. Hotel nalicza stawkę premium za ten poziom dostępu do przepustowości. Mogłoby to zachęcić gościa do przystąpienia do programu lojalnościowego i wykupienia kolejnych pobytów w hotelu w celu uzyskania darmowego dostępu,
  • potrzeby przeciętnego turysty podróżującego z rodziną mogą ograniczać się jedynie do surfowania po Internecie, sprawdzania poczty, korzystania z Facebooka oraz robienia zakupów online. Podstawowy dostęp do sieci Wi-Fi jest zawarty w cenie pokoju.

Login

Reset Your Password