DB Schenker Logistics

Dostawa i konfiguracja 2000 terminali Motorola MC95 do obsługi przesyłek drobnicowych.

Schenker Sp. z o.o. oferuje pełny zakres rozwiązań logistycznych, wszystkie rodzaje transportu, magazynowanie, nowoczesne technologie IT. Prowadzi projekty dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta. Dzięki sieci połączeń lądowych (drogowych i kolejowych), lotniczych i oceanicznych oraz logistyce magazynowej, towary klientów sprawnie trafiają na światowe i europejskie rynki.

Wdrożenie podzielono na dwa etapy. Pierwszy polegał na dostarczeniu urządzeń – terminali, akcesoriów oraz kontraktów serwisowych. Drugi to właściwa instalacja oprogramowania operacyjnego oraz użytkowego, a także konfiguracja i parametryzacja sprzętu pod kątem istniejącego w firmie oprogramowania.

- Kolejny element całej operacji, czyli dystrybucja sprzętu w całym kraju i szkolenie użytkowników zostało przeprowadzone przez DB Schenker Logistics. Proces implementacji przebiegał sprawnie i zgodnie z harmonogramem, dzięki czemu system zaczął funkcjonować bardzo szybko – mówi Maciej Rafałowski, Dyrektor Sprzedaży, IBCS Poland.

Dwa tysiące kierowców DB Schenker Logistics zostało wyposażonych w terminale mobilne Motorola MC-95, dzięki czemu wprowadzono nowy standard obsługi przesyłek drobnicowych.

- Zaproponowany przez nas sprzęt był w pełni dostosowany do warunków, w jakich miał być użytkowany. Wymagania względem terminali były bardzo wysokie – urządzenia posiadają wydajny skaner, duży i czytelny wyświetlacz, odpowiednia jest także pojemność baterii, co gwarantuje długi czas użytkowania – zapewnia Maciej Rafałowski, Dyrektor Sprzedaży, IBCS Poland. – Dodatkowo, urządzenie jest odporne złe warunki atmosferyczne oraz na upadki z dużych wysokości – dodaje Maciej Rafałowski.

Wdrożenie usprawniło pracę kierowców, a także proces obsługi przesyłek drobnicowych. Terminale automatycznie tworzą wykazy ładunkowe, gromadzą informacje dotyczące dyspozycji. Kierowcy mają dostęp do danych o wszystkich przesyłkach i sami mogą planować kolejność realizacji zleceń. Urządzenie przypomina także o usługach dodatkowych związanych np. z doręczeniem paczki o określonej godzinie, czy odebraniu dokumentów.

Ograniczenie dokumentacji papierowej i zautomatyzowany proces obsługi dostaw zapewnia większą kompletność i wiarygodność danych. To mniej błędów, większe uporządkowanie prowadzonych czynności i bardziej wydajna praca. Urządzenia mobilne pozwalają na przepływ danych w czasie rzeczywistym, przyspieszając obieg informacji. DB Schenker Logistics może dzięki temu poprawiać swoją efektywność i jakość usług, co przekłada się na wzrost satysfakcji klientów.

- W obecnej sytuacji rynkowej dostarczenie informacji klientom w czasie rzeczywistym jest kluczowe, wspiera budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku. Dzięki wdrożeniu nasi klienci mogą szybciej podejmować decyzje biznesowe. Mogą przyspieszać proces fakturowania i szybciej reagować na potrzeby swoich klientów – mówi Robert Michalik, Szef Zespołu Rozwoju Produktu Land, DB Schenker Logistics.