Wdrożenie rozwiązania umożliwiającego śledzenie i raportowanie procesów produkcyjnych w oparciu o systemy automatycznej identyfikacji

CNH to obecnie jeden z największych producentów maszyn rolniczych i budowlanych na świecie. Sprzęt CNH jest dystrybuowany w jedenastu krajach w sieci składającej się z 11 tys. dealerów. Większościowym udziałowcem CNH Global, którego akcje są notowane na nowojorskiej giełdzie, jest włoski koncern Fiat. W Europie, obu Amerykach oraz Azji posiada 41 fabryk. Polski oddział firmy z siedzibą w Płocku to jeden z kluczowych zakładów koncernu. Prawie co czwarty ciągnik kupowany w Polsce pochodzi z Płocka.

Jako jedyny producent kombajnów zbożowych w Polsce oraz jeden z pierwszych w koncernie, CNH Polska postanowiła usprawnić systemy raportowania i nadzoru, w oparciu o urządzenia automatycznej identyfikacji.

Firma postawiła sobie dwa główne cele biznesowe – stworzenie systemu raportowania w czasie rzeczywistym na potrzeby planowania produkcji oraz portalu informacyjnego dla klientów, którzy mogą śledzić etapy produkcji zamawianych maszyn.

„Kontrakt na realizację projektu otrzymały firmy IBCS Poland i Income, które przedstawiły rozwiązanie oparte na sprzęcie Motoroli. Oferta ta była najbardziej kompleksowa i w pełni trafiała w nasze potrzeby. IBCS Poland i Income posiadają zespół doświadczonych specjalistów, których doświadczenie było gwarancją sukcesu przedsięwzięcia.” – powiedział Stanisław Basiewicz, Dyrektor IT w CNH Polska.

„Przez wiele lat działalności zdobyliśmy szerokie doświadczenie przy wdrażaniu projektów mobilnych w firmach produkcyjnych. Przy każdym przedsięwzięciu dokonujemy głębokiej analizy potrzeb klientów. W rezultacie powstaje oferta, która idealnie odpowiada ich oczekiwaniom. Tak było również w tym przypadku. Przedstawiliśmy naszemu Klientowi pełną ofertę produktów Motoroli oraz dedykowane oprogramowanie zarządzające systemem mobilnym.” – powiedział Jacek Cyran, Dyrektor Działu Obsługi Klienta w IBCS Poland.

Ostatecznie kontrakt objął instalację sieci radiowej opartej na switch’u Motoroli WS5100, wyposażenie pracowników hali w terminale mobilne MC9090 oraz instalację drukarek etykiet Zebra. Był to pilotowy projekt w skali całego koncernu.

„W naszym zakładzie są zbierane ogromne ilości danych dotyczących produkcji wyrobów, wysyłki oraz odbioru i dostaw wyrobów gotowych. Komputery mobilne pozwoliły usprawnić raportowanie z produkcji oraz rozliczanie komponentów. W zakładzie produkcyjnym maszyn żniwnych, gdzie mieści się wiele urządzeń o wysokiej mocy, jak suwnice, maszyny do laserowego cięcia blachy, windy, wielopoziomowe linie transportujące komponenty maszyn, występują duże zakłócenia elektromagnetyczne generowane przez spawarki i zgrzewarki. Sprzęt Motoroli funkcjonuje bez zarzutu w warunkach zakładu produkcyjnego CNH.” – powiedział Stanisław Basiewicz, Dyrektor IT w CNH Polska.

W ramach kontraktu firmy IBCS Poland oraz Income dostarczyły CNH nie tylko sprzęt, ale również aplikację do terminali mobilnych, serwer komunikacyjny oraz interfejs do systemu BaaN wykonany z wykorzystaniem platformy icDispatcher, która umożliwia tworzenie i zarządzanie systemem mobilnym. icDispatcher umożliwia m.in. sterowanie i zarządzanie urządzeniami zewnętrznymi, np. terminalami z wbudowanymi czytnikami kodów kreskowych, pocketPC oraz drukarkami kodów kreskowych.

icDispatcher pozwala zaprojektować wizualizację i funkcjonalność ekranów na urządzeniach zewnętrznych oraz dodawać nowe ekrany w miarę zmieniających się potrzeb. Dzięki temu użytkownicy systemu zewnętrznego mogą korzystać z systemu bezpośrednio na terminalach mobilnych z czytnikiem kodów kreskowych.

„Wdrożone rozwiązanie zapewnia bieżący przepływ danych pomiędzy produkcją i centralnym systemem zarządczym. Dzięki zastosowaniu mobilnej technologii Motorola, czyli sieci radiowej wraz z terminalami bezprzewodowymi, możliwe jest śledzenie postępów produkcji oraz jej pełna kontrola. System pozwala niemal całkowicie wyeliminować błędy i zakłócenia zachodzące w cyklu produkcyjnym. Obsługa rozwiązania wymaga minimalnego wysiłku, co jest bardzo istotne z punktu widzenia jakości i stabilności systemu.” – powiedział Stanisław Basiewicz, Dyrektor IT w CNH Polska.

Jednym z efektów wdrożenia jest podpisana umowa wsparcia technicznego i serwisu w standardzie 7/24.