DB Schenker

Schenker Logistics jest światowym liderem w transporcie i logistyce. Ponad 65 000 pracowników w około 2000 lokalizacjach na całym świecie generuje roczne przychody bliskie 15 miliardów euro. DB Schenker Logistics Polska posiada 17 centrów na terenie całego kraju. W swoich usługach kurierskich i ekspresowych tradycyjnie korzystała ze standardowych urządzeń mobilnych, ale nie w przypadku małych jednostek drobnicowych. Firma doceniła korzyści, jakie szybszy przepływ danych i większa dokładność mogą przynieść również tej stronie działalności.

WYZWANIE

Transport drobnicowy to zazwyczaj najtańszy i najefektywniejszy sposób transportu towarów. Jednak niesie to ze sobą zwiększone ryzyko utraty paczek i części lub błędnych dostaw.

DB Schenker Logistics Polska wcześniej pracowała z czasochłonnymi procesami opartymi na papierze, co niosło ze sobą ryzyko błędów ludzkich i brakujących dokumentów. Chciała wyposażyć swoich kierowców drobnicowych w ustandaryzowane komputery mobilne, aby mogli w czasie rzeczywistym pobierać i przesyłać wszystkie dane dotyczące dostaw i przesyłek, takie jak rozkłady jazdy, dokumenty POD, mapy tras i instrukcje dostaw.

DB Schenker Logistics Polska ma rygorystyczne wymagania dla swoich terminali: wyjątkowo wydajny skaner, duży, czytelny wyświetlacz (również na zewnątrz), doskonała żywotność baterii oraz odporność na warunki atmosferyczne i upadki. Po trudnym procesie przetargowym i etapie pilotażowym firma wybrała komputer mobilny MC9596-K firmy Zebra Technologies do wdrożenia przez IBCS Poland.

DB Schenker_kierowca
REZULTATY

MC9596-K doskonale nadaje się do trudnego środowiska logistycznego DB Schenker Logistics. Kierowcy chwalili jego wiodący w branży skaner i akumulator o dużej pojemności. I chociaż jest smuklejszy i mniejszy niż niektóre komputery mobilne, jest niezawodny i wytrzymały, z uszczelnieniem IP67. Jednak na wypadek szkód DB Schenker Logistics ma również pięcioletnią umowę Zebra OneCare, aby chronić swoją inwestycję.

Wydajność kierowców wzrosła, przy szacunkowej oszczędności czasu o 5% dziennie. Zmniejszona ilość pracy papierkowej zwiększyła dokładność i satysfakcję z pracy. Kierowcy łatwiej się organizują i każdego dnia mogą dokonywać poprawniejszych dostaw.

Zespoły wewnętrzne i klienci mogą teraz uzyskać dostęp do dokładnych danych o dostawach w czasie rzeczywistym, z ulepszonym przepływem danych i widocznością w całym łańcuchu dostaw; czyli DB Schenker Logistics Polska może świadczyć lepszą obsługę – ponad 90% dostaw jest zgłaszanych w czasie rzeczywistym. Przełożyło się to na wzrost liczby klientów oraz ich satysfakcję, a klienci DB Schenker mogą teraz również podejmować bardziej świadome, szybsze decyzje biznesowe, które mogą prowadzić do zwiększenia zysków także dla ich firm.

ROZWIĄZANIE

We współpracy z integratorem rozwiązań auto-ID i wieloletnim partnerem biznesowym firmy Zebra Technologies, firma IBCS Poland w DB Schenker Logistics Poland wdrożyła wzmocnione komputery mobilne serii Zebra MC9596-K dla kierowców dostarczających małe paczki w całym kraju. IBCS Poland skonfigurował każdy MC9596-K, instalując oprogramowanie od dostawców takich jak GT Nexus i Markit, przed dostawą i szkoleniem.

Kierowcy grupowi szybko przyjęli nowe komputery mobilne Zebra i używają ich do uzyskiwania dostępu do rejestrów ładunków, stanów dostępności i automatycznych list wysyłkowych. Skanują każdą paczkę opuszczającą magazyn, ładowaną na ciężarówkę i ponownie przy dostawie. Tam, gdzie to możliwe, przechwytują również podpis POD na ekranie; dane wyznaczonych sygnatariuszy mogą być przechowywane w celu regularnych dostaw. Kierowcy mogą uzyskać dostęp do dodatkowych informacji dotyczących paczki, takich jak okno dostawy, potrzebna dokumentacja lub wymiana palet, a także mogą ustawiać i aktualizować harmonogram dostaw w trakcie pracy. Mogą robić zdjęcia, wysyłać wiadomości i dzwonić do zajezdni lub centrali. Automatyczne blokowanie i hasła uniemożliwiają dostęp do danych osobom nieuprawnionym.

Zintegrowane anteny WWAN i WLAN oznaczają, że kierowcy mogą odbierać sygnał nawet w odległych obszarach wiejskich. Wszystkie dane przesłane do MC9596-K są natychmiast przesyłane do systemów zaplecza DB Schenker Logistics, aby pracownicy biurowi mieli do nich dostęp. Zintegrowana funkcja GPS służy do śledzenia dokładnej lokalizacji pojazdu realizującego dostawę. Klienci mogą logować się do portalu, aby uzyskać dostęp do krytycznych informacji o swoich paczkach, takich jak ETA i POD.

Możliwość dostarczania naszym klientom aktualnych informacji ma kluczowe znaczenie. Teraz wyposażyliśmy naszych kierowców w komputery mobilne marki Zebra,
dokładne i kompletne informacje dotyczące przesyłek i poszczególnych paczek są pobierane do naszych systemów w czasie rzeczywistym. Dzięki temu nasi klienci dokładnie wiedzą, kiedy ich klienci otrzymują swoje paczki, co oznacza, że mogą szybciej podejmować decyzje biznesowe, reagować na potrzeby swoich klientów i przyspieszać procesy fakturowania.

Robert Michalik
Kierwonik Działu Rozwoju, DB Schenker Logistics Polska
-
Fabryka Farb i Lakierów ŚNIEŻKA S.A.