Procesy zachodzące na hali sprzedaży w sieciach handlowych – detalicznych i hurtowych, zwykle określane są mianem procesów In-Store. Zadaniem systemów zarządzających tymi procesami jest wspomaganie działań realizowanych przez pracowników sklepu (np. nadzorowanie informacji o produktach) oraz ułatwienie Klientom realizacji zakupów.
Rozwiązania In-Store z oferty IBCS Poland, w skład których wchodzą systemy informatyczne i urządzenia dedykowane dla sektora sprzedaży detalicznej, są tylko narzędziami wspomagającymi realizację pewnych procesów. Zwykle nie funkcjonują samodzielnie, ale w połączeniu z systemami zewnętrznymi takimi jak: systemy kasowe, magazynowe lub lojalnościowe.
Dzięki nim możliwe staje się skuteczne zarządzanie informacją w takich obszarach jak: zaopatrzenie, marketing, polityka cenowa, czy lojalność Klientów.
Zastosowanie w nich technologii automatycznej identyfikacji (kody kreskowe RFID, RTLS), gwarantuje znaczne przyspieszenie realizacji procesów i eliminację błędów
Skala oferowanych rozwiązań wspomagających procesy In-Store zależy głównie od wielkości placówki handlowej.
W sieciach super- i hipermarketów, dochodzi konieczność zastosowania modułu wspomagającego pracowników na hali sprzedaży oraz kadrę menadżerską, pracującego w oparciu o przenośne komputery (terminale). Dodatkowym elementem w dużych placówkach handlowych może być również moduł obsługi samodzielnych zakupów PSS (Portable Shopping System).
PSS jest systemem samodzielnych zakupów pozwalającym na wycenę zawartości koszyka przez Klienta. Realizując zakupy Klient sam dokonuje odczytu kodu produktu za pomocą ręcznego terminala, w momencie pakowania produktu do wózka. Dzięki zaimplementowanej w terminalu funkcjonalności, Klient na bieżąco kontroluje stan swojego koszyka oraz może sprawdzać dodatkowe informacje o produkcie i przeglądać oferty promocyjne. W efekcie cały proces sprzedaży staje się dla Klienta łatwiejszy i szybszy (10 – 15 minut na zakupy).
Zakres i funkcjonalność wdrażanych rozwiązań zawsze wynika z dokładnej analizy wymagań Klienta.
Systemy wspierające obsługę procesów logistycznych i magazynowych pozwalają skutecznie nadzorować przepływ towaru od chwili jego przyjęcia do magazynu sklepowego lub centrum dystrybucyjnego, aż do momentu wydania.
Kompleksowe rozwiązanie WMS lub inne, prostsze systemy logistyczne znajdujące się w ofercie IBCS Poland charakteryzują się elastycznością w zakresie przystosowania do wymagań Klienta oraz możliwością współpracy z przenośnymi komputerami pracującymi w oparciu o komunikację WLAN i technologie automatycznej identyfikacji (kody kreskowe lub RFID). Wykorzystanie takich rozwiązań, jako integralnej części systemów logistycznych, umożliwia szybkie i bezbłędne rejestrowanie i przetwarzanie danych potrzebnych do realizacji operacji magazynowych w dowolnym miejscu magazynu sklepowego lub centrum dystrybucyjnego.
Podstawowe zadania realizowane przez systemy magazynowe to typowe operacje logistyczne takie, jak:
Jednym z atutów naszego rozwiązania jest jego elastyczność i skalowalność. Można je dopasować do wymogów każdego rodzaju firmy niezależnie od branży, wielkości oraz typu realizowanych procesów.
W przypadku sektora handel i dystrybucja, nasze rozwiązania znajdują zastosowanie w centrach dystrybucyjnych o dowolnej ilości stref składowania, ilości grup produktowych i rodzaju asotrymentu (istotne przy dużej różnorodności asortymentu) oraz w magazynach przysklepowych.
Rozwiązania oferowane przez IBCS Poland posiadają wbudowane, zaawansowane mechanizmy raportowania oraz umożliwiają efektywne przechowywanie i archiwizowanie informacji o wszystkich zrealizowanych zadaniach powiązanych z konkretnymi jednostkami logistycznymi. Dostarczone dane pozwalają na śledzenie stanu magazynu w czasie rzeczywistym i ułatwiają podejmowanie decyzji przez kadrę zarządzającą. Rozbudowane raporty umożliwiają również śledzenie pochodzenia produktów w całym procesie produkcyjnym i logistycznym.
Nasz system WMS oferuje również zaawansowane metody optymalizacji, zarówno w zakresie wykorzystania przestrzeni magazynowej (optymalizacja sposobu składowania towaru), jak również w zakresie realizacji procesów. Przykładami takiego wsparcia są:
Systemy WMS, jak i proste systemy logistyczne służące tylko do rejestracji procesów, mogą pracować samodzielnie, jednak aby w pełni wykorzystać ich możliwości konieczna jest współpraca z zewnętrznymi systemami wykorzystywanymi w przedsiębiorstwie, np. ERP (Enterprise Resource Planning), TMS (Transport Management System), MES (Manufacturing Execution System). W rezultacie takiej współpracy użytkownik otrzymuje kompleksowe rozwiązanie informatyczne do zarządzania wszystkim obszarami przedsiębiorstwa.
Wdrażane przez nas systemy logistyczne (np. WMS) charakteryzują się elastycznością i łatwością w dostosowaniu do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa Możliwość zmiany i rozwoju systemu wraz z firmą gwarantuje ciągłość pracy i optymalizację kosztów inwestycji w IT.
Rozwiązania logistyczne oferowane przez IBCS Poland mogą współpracować z większością systemów ERP dostępnych na rynku, np.: SAP R/3, MFG-PRO, Forcom, Simple.ERP, Exact, E-nova, PROMIS S/4, MS Navision, MS Axapta, IFS Application.
Zadaniem systemów mobilnych jest sprawne i efektywne zarządzanie pracą przedstawicieli handlowych i dostawców poprzez dostarczanie niezbędnych informacji w każdym miejscu i czasie oraz umożliwienie szybkiego wprowadzania i przesłania informacji do centrali firmy w formie elektronicznej poprzez sieć telefonii komórkowej.
Systemy Field Force Automation wspierają pracowników mobilnych mających bezpośredni kontakt z Klientem. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie zaplanowanie takich spotkań i dostarczenie pracownikowi niezbędnych informacji i narzędzi do skutecznego jej przeprowadzenia.
Zasady te dotyczą zarówno zbierania zamówień (pre-selling), jak i dostawy towarów (direct delivery) zamówionych wcześniej w procesie pre-sale lub np. innym kanałem (telefon lub strona www).
Zastosowanie przenośnych komputerów wyposażonych w odpowiednią aplikację biznesową powala pracownikowi na swobodny dostęp do danych i zwrotne przesyłanie zebranych informacji tuż po zakończeniu wizyty. Dzięki temu w centrali znany jest bieżący status zaplanowanych działań i możliwa jest szybka reakcja na potrzeby Klienta.
Nasze rozwiązanie znajduje zastosowanie w każdej firmie posiadającej sieć przedstawicieli terenowych, wykonujących zlecone działania handlowe i transportowe.
Podstawowym elementem systemu jest aplikacja mobilna pracująca na przenośnych komputerach (kolektorach danych), której głównym zadaniem jest ułatwienie realizacji zadań pracownikom w terenie.
Dzięki zoptymalizowanej synchronizacji danych z serwerem centralnym poprzez GPRS/EDGE, zapewniona jest możliwość łatwej i bezpiecznej wymiany danych z systemem centralnym. Dodatkowe wyposażenie przenośnych komputerów, takie jak czytnik kodów kreskowych, czy kamera CCD, pozwalają na elektroniczne gromadzenie danych i rejestrację zdarzeń (np. dokumentacja fotograficzna uszkodzonego towaru). System geolokalizacji GPS daje możliwość przypisania lokalizacji do miejsca wykonania zadania, a ekran dotykowy pozwala na potwierdzenie realizacji dyspozycji podpisem Klienta wprost na urządzeniu.
System oparty jest o gotową i sprawdzoną platformę, która każdorazowo jest konfigurowana według potrzeb Klienta i może być integrowana z dowolnym system informatycznym. Takie podejście zapewnia niezawodność i daje gwarancję pełnego dopasowania do potrzeb Klienta.