Systemy wspierające obsługę procesów logistycznych i magazynowych pozwalają skutecznie nadzorować przepływ towaru od chwili jego przyjęcia do magazynu, aż do momentu wydania.
Kompleksowe rozwiązanie WMS lub inne, prostsze systemy logistyczne znajdujące się w ofercie IBCS Poland charakteryzują się elastycznością w zakresie przystosowania do wymagań Klienta oraz możliwością współpracy z przenośnymi komputerami pracującymi w oparciu o komunikację WLAN i technologie automatycznej identyfikacji (kody kreskowe lub RFiD). Wykorzystanie takich rozwiązań, jako integralnej części systemów logistycznych, umożliwia szybkie i bezbłędne rejestrowanie i przetwarzanie danych potrzebnych do realizacji operacji magazynowych w dowolnym miejscu.
Podstawowa funkcjonalność realizowana przez systemy magazynowe, to obsługa typowych operacji logistycznych takich, jak:
Jednym z atutów naszych rozwiązań jest ich elastyczność i skalowalność. Można je dopasować do wymogów każdego rodzaju firmy niezależnie od branży, wielkości oraz typu realizowanych procesów.
W przypadku sektora TSL, nasze rozwiązania znajdują zastosowanie w magazynach przeładunkowych, magazynach wysokiego składowania, zorganizowanych w jednej lokalizacji, lub rozproszonych w oddziałach (lokalne przedstawicielstwa, huby przeładunkowe).
Rozwiązania oferowane przez IBCS Poland posiadają wbudowane, zaawansowane mechanizmy raportowania oraz umożliwiają efektywne przechowywanie i archiwizowanie informacji o wszystkich zrealizowanych zadaniach powiązanych z konkretnymi jednostkami logistycznymi. Dostarczone dane pozwalają na śledzenie stanu magazynu w czasie rzeczywistym i ułatwiają podejmowanie decyzji przez kadrę zarządzającą. Rozbudowane raporty umożliwiają również śledzenie pochodzenia produktów w całym procesie produkcyjnym i logistycznym.
Nasz system WMS oferuje również zaawansowane metody optymalizacji, zarówno w zakresie wykorzystania przestrzeni magazynowej (optymalizacja sposobu składowania towaru), jak również w zakresie realizacji procesów. Przykładami takiego wsparcia jest optymalizacja tras podczas kompletacji, analiza ABC usprawniająca przepływy w magazynie, nadzorowanie przepływu produktów wg zasady FIFO, LIFO lub FEFO (First Expired First Out), itp.
System WMS, jak i prosty system logistyczny służący tylko do rejestracji procesów, mogą pracować samodzielnie, jednak aby w pełni wykorzystać ich możliwości konieczna jest współpraca z zewnętrznymi systemami wykorzystywanymi w przedsiębiorstwie, np. ERP (Enterprise Resource Planning), TMS (Transport Management System), MES (Manufacturing Execution System). W rezultacie takiej współpracy użytkownik otrzymuje kompleksowe rozwiązanie informatyczne do zarządzania wszystkim obszarami przedsiębiorstwa.
Wdrażane przez nas systemy logistyczne (np. WMS) charakteryzują się elastycznością i łatwością w dostosowaniu do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa Możliwość zmiany i rozwoju systemu wraz z firmą gwarantuje ciągłość pracy i optymalizację kosztów inwestycji w IT.
Rozwiązania logistyczne oferowane przez IBCS Poland mogą współpracować z większością systemów ERP dostępnych na rynku, np.: SAP R/3, MFG-PRO, Forcom, Simple.ERP, Exact, E-nova, PROMIS S/4, MS Navision, MS Axapta, IFS Application.
Systemy zarządzania odbiorem i dostawą przesyłek mają za zadanie wspomaganie pracowników mobilnych firm z sektora TSL. Wraz z modułami planowania i przydzielania zadań, zapewniają pełną kontrolę nad miejscem, czasem i sposobem ich realizacji.
Mobilne systemy logistyczne (proof-of-delivery, track&trace) stanowią wraz z systemem zarządzania transportem (TMS) kompleksowe rozwiązania do zarządzania zleceniami spedycyjnymi w firmie logistycznej. Zastosowanie przenośnych komputerów wyposażonych w odpowiednią aplikację biznesową powala pracownikowi na szybki dostęp do informacji o zleceniach, elektroniczne gromadzenie informacji (klawiatura, ekran dotykowy, kody kreskowe i/lub RFID) i raportowanie zrealizowanych zadań oraz towarzyszących im zdarzeń w czasie rzeczywistym.
System oferowany przez IBCS Poland może być dopasowany do potrzeb każdej firmy, która realizuje zadania odbioru lub dostarczenia różnego rodzaju przesyłek, towarów i jednostek logistycznych.
Podstawowym elementem systemu jest aplikacja mobilna pracująca na przenośnych komputerach (kolektorach danych), której głównym zadaniem jest ułatwienie realizacji zadań pracownikom w terenie.
Dzięki zoptymalizowanej synchronizacji danych z serwerem centralnym poprzez GPRS/EDGE, zapewniona jest możliwość łatwej i bezpiecznej wymiany danych z systemem centralnym. Dodatkowe wyposażenie przenośnych komputerów, takie jak czytnik kodów kreskowych, czy kamera CCD, pozwalają na elektroniczne gromadzenie danych i rejestrację zdarzeń (np. dokumentacja fotograficzna uszkodzonego towaru). System geolokalizacji GPS daje możliwość przypisania lokalizacji do miejsca wykonania zadania, a ekran dotykowy pozwala na potwierdzenie realizacji dyspozycji podpisem Klienta wprost na urządzeniu.
System oparty jest o gotową i sprawdzoną platformę, która każdorazowo jest konfigurowana według potrzeb Klienta i może być integrowana z dowolnym system informatycznym. Takie podejście zapewnia niezawodność i daje gwarancję pełnego dopasowania do potrzeb Klienta.