Sklep wielopowierzchniowy Leroy Merlin

Wdrożenie systemu wspomagającego wykonywanie zakupów w sklepach wielkopowierzchniowych

Leroy Merlin należy do grupy ADEO, która posiada ponad 330 sklepów na całym świecie. Do ADEO należą takie marki jak Leroy Merlin, Bricocenter, AKI lub Weldom. W Polsce firma działa od 1994 roku i posiada 32 sklepy. Obecnie zatrudnia ponad 6000 pracowników.

Leroy Merlin wprowadził innowacyjny system wspierający zakupy w sklepach wielkopowierzchniowych na Targówku / Warszawa. To unikalne wdrożenie, pierwsze tego typu w Polsce, zostało przeprowadzone przez IBCS Poland we współpracy z Motorolą.

System działa od kwietnia 2009 roku. Jego zadaniem jest ułatwienie zakupów stałym klientom – posiadaczom karty stałego klienta. Nowe rozwiązanie sprawia, że ​​zakupy są krótsze i łatwiejsze.

System składa się z urządzenia rejestrującego, terminala podręcznego i aplikacji informatycznej. Klient, po autoryzacji w systemie, otrzymuje terminal Motorola MC17 wyposażony w czytnik kodów kreskowych, ekran LCS i klawiaturę.

Za pomocą terminala skanuje produkt, a następnie umieszcza go w koszu. Dodatkowo użytkownik ma dostęp do szczegółowych informacji o danym produkcie. Jeśli klient chce zrezygnować z danego produktu, można go łatwo usunąć z systemu. Pod koniec zakupów klient wysyła dane z terminala do kasy, w której płaci i odbiera rachunek.

„Chcieliśmy zaoferować naszym klientom innowacyjne rozwiązanie w Polsce. Jesteśmy przekonani, że wdrożony system przyczyni się do większej satysfakcji klientów dokonujących zakupów w naszym sklepie. To nie tylko ułatwi, ale i skróci”

Jerzy Majos
Dyrektor Marketingu w Leroy Merlin Polska

 

Specjaliści z Leroy Merlin i IBCS Poland współpracowali nad wdrożeniem. Zespół zaprojektował cały system, a następnie zintegrował go z infrastrukturą IT Leroy Merlin. W systemie zastosowano terminale mobilne renomowanej marki Motorola.