Zakłady mięsne Sokołów

Mobilna obsługa systemu ERP za pomocą terminali przenośnych

Zakłady mięsne Sokołów istnieją od 1991 roku i są jednym z największych przedstawicieli przemysłu mięsnego w Polsce. W 2000 roku firma połączyła się z drugą dużą spółką z tego sektora – Grupą Farm Food. Przeprowadzono wówczas głęboką restrukturyzację polegającą na wprowadzeniu specjalizacji produkcji w poszczególnych zakładach Grupy i konsekwentnym rozwijaniu własnego programu rozwoju hodowli trzody. W rezultacie Sokołów S.A. stał się jednym z prekursorów zmian dokonujących się w branży mięsnej, a jednocześnie wzrosło zapotrzebowanie na zaawansowaną infrastrukturę IT.

„Obecnie Grupa Sokołów składa się z siedmiu dużych, nowocześnie wyposażonych zakładów produkcyjnych: w Sokołowie Podlaskim, Czyżewie, Kole, Jarosławiu, Tarnowie, Dębicy oraz w Robakowie k/Poznania. Należą do niej również następujące spółki zależne: Agro-Sokołów Sp. z o.o. z trzema dużymi gospodarstwami rolno-hodowlanymi, Sokołów-Export Sp. z o.o. – obsługująca handel zagraniczny Grupy, Sokołów-Service Sp. z o.o. – zapewniająca obsługę techniczną oraz Sokołów-Logistyka Sp. z o.o. – odpowiadająca za sprawy transportu i logistyki” – mówi Paweł Ciuba z działu IT zakładu w Jarosławiu.

Systematyczny rozwój wymaga inwestycji w systemy IT

Grupa Sokołów posiada duży potencjał produkcyjny umożliwiający dzienną wytwórczość około 1200 ton wysokiej jakości wyrobów. Tak wysokie zdolności produkcyjne wymagają doskonałej organizacji wszystkich jej etapów: od przyjęcia surowca, poprzez jego obróbkę, aż do opuszczenia gotowego produktu z zakładu. By zapanować nad tak złożonymi procesami przy zachowaniu jak najwyższych standardów jakości, konieczne jest posiadanie zaawansowanej infrastruktury IT.

Kierownictwo oddziału Sokołowa S.A. w Jarosławiu postanowiło wykorzystać potencjał drzemiący w funkcjonującej już strukturze IT poprzez rozszerzenie i usprawnienie istniejącego systemu ERP (Enterprise Resource Planning). Jego zadaniem miało być zmniejszenie kosztów oraz udoskonalenie i zautomatyzowanie procesów produkcyjnych firmy.

„Takie usprawnienie okazało się być konieczne z kilku względów. Jednym z istotniejszych były wytyczne naszych kontrahentów. Duże sieci handlowe wymagały wprowadzenia w procesy dystrybucji ujednoliconych zasad i procedur, które wcielić można za pomocą wyspecjalizowanych systemów IT” – stwierdził Paweł Ciuba.

Kiedy oczekiwania zostały jasno określone, skupiono się na wyborze firmy, która podjęłaby się ich wykonania. Rozpatrywano kilka propozycji dostawców rozwiązań mobilnych wykorzystujących systemy automatycznej identyfikacji danych, ostatecznie decydując się na firmę IBCS Poland.

 

„O naszym wyborze zadecydowało kilka elementów, najważniejsze to bogate doświadczenie IBCS Poland, świetne referencje, a także korzystna oferta finansowa”

Paweł Ciuba
Działu IT zakładu w Jarosławiu