IBCS POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pn. „ibcsDock/ibcsCloud: zautomatyzowany system rejestracji przepływu towarów w magazynie”.

Zobacz więcej

Logistyka magazynowa – optymalizacja procesów

Usprawnij swoje procesy logistyczne i zabezpiecz swoją pozycję sprawdzonego partnera w łańcuchach dostaw. Wybierz kompleksowe wdrożenia w obszarze SCM z IBCS Poland.

Logistyka magazynowa
Zarządzanie magazynem

Czy dostrzegasz słabe punkty swojego systemu zarządzania magazynem, które powodują ryzyko stopniowej utraty klientów i reputacji?

  • Brak dostępu do pełnych i aktualnych informacji, potrzebnych do przeprowadzania analiz i podejmowania decyzji, co skutkuje nagłym brakiem miejsca do składowania, niedoborem towaru lub wysłaniem dostaw do niewłaściwych odbiorców.
  • Rosnące koszty kadry i sprzętu, przy malejącej rentowności biznesu.
  • Blokady i przestoje spowodowane słabą integracją z systemami kurierskimi, brakiem automatyzacji, używaniem wyeksploatowanego sprzętu, opóźnioną komunikacją i koniecznością częstego przemieszczania się pracowników na duże odległości.
  • Błędy ludzkie i nieporozumienia generujące dużą liczbę zwrotów, z powodu słabej informatyzacji magazynu i braku skutecznego systemu komunikacji na odległość.
  • Bezbronność wobec nieuzasadnionych reklamacji spowodowana brakiem dokumentacji wideo z procesów kompletacji, pakowania, załadunku i dystrybucji.
  • Brak kontroli nad zasobami: odzieżą służbową, urządzeniami mobilnymi i narzędziami pracy, które ulegają zniszczeniu, awariom lub giną.
  • Liczne, trudne do przewidzenia wypadki, wynikające z połączenia słabej kontroli BHP, wyeksploatowanych urządzeń oraz dużego natężenia ruchu kołowego i pieszego na terenie zakładu.

Możesz pozbyć się tych trudności i zoptymalizować procesy logistyczne. Wybierz IBCS Poland. Kompleksowego integratora w obszarze SCM z ponad 20-letnim doświadczeniem w Polsce i Europie Środkowej.

    form-icon
    Masz pytania?
    Skontaktuj się z nami
    Imię i nazwisko*
    E-mail*
    Telefon*
    Wiadomość
    Planujesz wdrożenia w obszarze SCM?

    Zwróć uwagę na najważniejsze ryzyka dla płynności procesów logistycznych.

    • Rozwiązania niewystarczająco dostosowane do potrzeb firmy wygenerują niepotrzebne koszty, skomplikują realizację zadań i wydłużą szkolenia nowych pracowników.
    • Angażowanie wielu wąsko wyspecjalizowanych dostawców, z których każdy odpowiada tylko za fragment rozwiązania, obniża szanse na maksymalizację wydajności i niezawodności całego systemu logistycznego. To obniża Twoją rentowność i ułatwia zadanie Twojej konkurencji. Samo wdrożenie po Twojej stronie także zajmie więcej czasu z powodu trudności we współpracy pomiędzy dostawcami. Ponadto, przyszłe naprawy gwarancyjne mogą się przedłużać – każdy z dostawców chętnie obwini za awarie pozostałych.
    • Zakup rozwiązań od niecertyfikowanych dostawców naraża Cię na potencjalne koszty z powodu niezgodności z normami, np. standardem GS1.
    Wybierz wdrożenia bez ryzyka, z kompleksowym integratorem rozwiązań – IBCS Poland.

    Dobieramy i wdrażamy sprzęt oraz oprogramowanie, żeby maksymalizować produktywność Twojego systemu logistycznego. Instalujemy rozwiązanie, testujemy i otaczamy ochroną serwisową cały zakres wdrożenia, a nawet całą logistykę w Twojej firmie. Dla Ciebie to jeden numer telefonu w razie jakiegokolwiek problemu, szybka diagnoza i rozwiązanie.

    Zaufaj doświadczeniu

    Dzięki historii ponad 1500 wdrożeń IT w czasie ponad 20 lat, szybko odnajdujemy i diagnozujemy słabe punkty procesów logistycznych. Następnie modernizujemy firmę klienta kompleksowo i dbamy o sprawne działanie naszych rozwiązań bez generowania przestojów.

     

    • Przeprowadzamy audyt i optymalizujemy sieć LAN/WLAN.
    • Projektujemy i dostarczamy system oznakowania magazynu, z elementami o trwałości gwarantowanej pisemnie nawet do 50 – 100 lat.
    • Dostarczamy na czas nowe etykiety zgodne z wymaganiami w Twoim łańcuchu dostaw. W tym wydruki małych partii na życzenie i dodruki w kilkanaście godzin w sytuacjach kryzysowych.
    • Uzupełniamy materiały eksploatacyjne

     

    Wymieniamy sprzęt na nowoczesny:

    • szybkie i elastyczne w konfiguracji skanery firmy Zebra, oparte o znajomy system Android,
    • Wytrzymałe i bezbłędne uchwyty skanujące Zebra, które przyspieszają prace na magazynie i hali sprzedaży średnio o X% szybkie i bezawaryjne sieciowe drukarki etykiet,
    • wydajne, automatyczne aplikatory etykiet Cobalt, które przyspieszą tempo pracy bez nowych rekrutacji, a do tego zredukują liczbę sprzętu, punktów odbioru i etykietowania.
    • wydajne i zgodne z normami radiotelefony, które zsynchronizują pracowników na zmianie bez przerywania pracy i niepotrzebnego pokonywania długich tras.

     

    Wprowadzamy nowoczesne rozwiązania przyspieszające pracę

    • Systemy do kompletacji głosowej. System RFID, przyspieszający skanowania produktów do kilkuset odczytów na sekundę i wykrywający nieprawidłowy skład zamówienia.
    • Roboty AMR, które przejmą i zautomatyzują zadania związane z fizycznym ruchem towarów i zminimalizują ryzyko wypadków komunikacyjnych na magazynie,

     

    Wdrażamy oraz integrujemy rozwiązania IT, które tworzą spójny system kontroli  dystrybucji:

    • system WMS ibcsTiger do wydajnego zarządzania magazynem i zapobiegania niedoborom,
    • ibcsCloud: ekosystem aplikacji do bezpiecznego korzystania w chmurze, bez inwestycji we własną infrastrukturę, czy w dodatkowy sprzęt,
    • system ibcsSmartCam, który będzie rejestrował zdarzenia i rozpoznawał incydenty,
    • system analizy obrazu ibcsDetector wspierany przez sztuczną inteligencję, który zadba o bezpieczeństwo pracowników i natychmiastowe alarmowanie,
    • oprogramowanie do zarządzania wydrukiem etykiet NiceLabel Designer.

    Przeprowadzamy profesjonalne szkolenia, które eliminują luki kompetencyjne w zakresie logistyki.
     

    Profesjonalne doradztwo z inicjatywą.
    Indywidualnie podchodzimy do każdego obiektu. Uważnie słuchamy Twoich spostrzeżeń. Planując wdrożenia, zwracamy szczególną uwagę na: charakterystykę procesów na hali sprzedaży i magazynowych oraz metodologię współpracy Twojego zespołu. Rozmawiamy z pracownikami różnych szczebli, aby gruntownie poznać problemy i potrzeby firmy w jak najdłuższym horyzoncie czasowym. Szybki dostęp do unikalnej wiedzy.

    Diagnostykę opieramy na bazie studiów przypadków i gotowych rozwiązań zagranicznych. Wypracowanych w społeczności integratorów IBCS Group (Czechy, Słowacja, Węgry, Bułgaria). W ten sposób możemy zareagować sprawnie nawet na nietypowe problemy
    Projekt – wdrożenie – serwis.

    Nasza polityka serwisowa to bezpieczeństwo ciągłości Twoich procesów. Dzięki elastycznym wariantom umów, możesz mieć dostęp do helpdesku w trybie 24/7 lub w standardowych godzinach roboczych. Od konsultacji telefonicznej, po zdalne wsparcie administracyjne.
    W naprawach sprzętu rozszerzamy warunki producenta. Możesz liczyć na obsługę logistyczną, przywracanie oprogramowania, testy po naprawach i ponowne konfiguracje zgodnie z charakterystyką Twoich procesów. Dostarczamy ponadto sprzęt zastępczy.

    Zaufali nam

    Do realizacji wdrożenia zgłosiło się wielu oferentów. Jednak zakres rozwiązania proponowanego przez IBCS Poland, a także dodatkowe elementy związane z monitorowaniem i zarządzaniem siecią w ramach tych funkcjonalności, zdecydowały o wyborze właśnie tego rozwiązania – tłumaczy Zbigniew Koplin z Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Piątnicy.

    Co warto podkreślić, wydajność magazynu wzrosła powyżej zakładanej wartości. Przyczyniło się to do realnych oszczędności finansowych. Jesteśmy w pełni zadowoleni z wdrożenia i jego efektów oraz współpracy z IBCS Poland.

    Zgodnie z założeniami, poprawiła się ergonomia pracy, zmniejszyła się liczba błędów, a procesy magazynowe zostały zoptymalizowane. Technologia pick-by-voice przyczyniła się również do przyspieszenia zbiórki i etapu wydania towarów, a także do wzrostu wydajności i efektywności kompletacji.

    System jest scentralizowany i łatwo zarządzać nim z jednego miejsca. Generuje on nie tylko oszczędność środków, ale również oszczędność czasu – wcześniej wydruk ręczny wykonywany był przez pracowników i operatorów wszystkich stanowisk. (…) Uniwersalna architektura znacznie skróciła czas przestojów, ułatwia prace serwisowe i dodatkowo w dużej mierze wyeliminowała ludzkie błędy.