IBCS POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pn. „ibcsDock/ibcsCloud: zautomatyzowany system rejestracji przepływu towarów w magazynie”.

Zobacz więcej
ff3ba59e37182b4244250471fcfa8244.jpg
Aktualności

Wsparcie klienta w zintegrowanych systemach logistycznych: Przewaga konkurencyjna

Chcesz zdobyć przewagę nad konkurencją i szybciej realizować swoje zamówienia? Wspomagaj się zintegrowanym systemem logistycznym. Nowe technologie to najlepszy sposób na szybkie sortowanie, pakowanie i dostarczanie przesyłek. Sprawdź, jakie narzędzia podwyższą standard obsługi klienta w Twojej firmie.

Systemy logistyczne a obsługa klienta

Co wpływa na opinię konsumentów? Osoby oczekujące dostawy towaru szczególną uwagę zwracają na czas realizacji zamówień. Bardzo krytycznie oceniają popełniane przez dostawcę błędy. Jeśli chcesz osiągnąć sukces w biznesie i podnieść standard obsługi klienta, musisz:

  • sprawnie informować kupującego o zmianach w etapach realizacji jego zamówienia,
  • identyfikować uszkodzone produkty i wykluczać je z obiegu przed wysyłką,
  • precyzyjnie oznaczać sprzedawane towary,
  • planować trasy transportu w taki sposób, by uniknąć opóźnień.

Dobrym rozwiązaniem jest optymalizacja procesów magazynowych (https://www.ibcs.pl/logistyka-magazynowa/). Zintegrowane systemy logistyczne pozwalają zachować lepszą kontrolę nad wyżej wymienionymi działaniami. Sprawne funkcjonowanie magazynu to natomiast szansa na uzyskanie dobrych opinii klientów i wyróżnienie się wśród konkurencji. Warto wiedzieć, jak wykorzystać potencjał nowoczesnych sprzętów i oprogramowania.

Kontrola jakości towaru

Do kontrolowania jakości towaru świetnie sprawdzają się systemy rozpoznawania obrazu. Technologia widzenia maszynowego (https://www.ibcs.pl/systemy-rozpoznawania-obrazu-mvs/) opiera się na konfiguracji kamer, czytników i czujników, które automatyzują skanowanie i identyfikację produktów. Mogą korzystać z nich przedsiębiorcy z różnych branż, na przykład spożywczej i motoryzacyjnej. System MVS wykrywa wadliwy towar wraz z klasyfikacją błędów. Rozpoznaje uszkodzone mechanicznie i fabrycznie opakowania, przeterminowaną żywność i niepoprawne oznakowania. Dzięki niemu unikniesz wysyłki produktów, które nie spełniają określonych standardów jakości i nie są zgodne z zamówieniem klienta.

Planowanie transportu przesyłek

Opóźnienia w transporcie mogą wynikać z czynników niezależnych od przedsiębiorcy. Wypadki komunikacyjne, zła pogoda, korki na drodze… Tego typu przeszkody często jednak da się przewidzieć. Zintegrowany system logistyczny zbiera aktualne informacje na temat warunków drogowych i pogodowych. Wykorzystując uzyskane dane, zaplanujesz optymalne trasy transportu, na których Twoje samochody będą przemieszczać się szybciej. Polecane jest również śledzenie przesyłek. Znając dokładne położenie towarów, nie tylko zabezpieczysz się przed ich zgubieniem, ale także będziesz mógł na bieżąco powiadamiać klienta o kolejnych etapach realizacji jego zamówienia.

Integracja platform sprzedażowych

Korzystasz z platform sprzedażowych i zbierasz zamówienia z różnych źródeł? To świetny na sposób na zwiększenie zysków firmy, bo daje Ci dostęp do szerszej bazy klientów. Koordynacja działań w przypadku dywersyfikacji jest jednak nieco trudniejsza. Oprogramowanie dla e-commerce (https://www.ibcs.pl/e-commerce/) zawiera funkcję integracji platform sprzedażowych, która polega na ich obsłudze za pośrednictwem jednego programu. System sprawia, że nie przeoczysz żadnego zamówienia i szybko odpowiesz na pytania klientów. Ponadto automatycznie wysyła powiadomienia.

Sprzęty odporne na uszkodzenia

Niesprawny sprzęt może być przyczyną błędów i opóźnień. Warto inwestować w urządzenia przystosowane do pracy w wymagających warunkach, na przykład komputery pokładowe (https://www.ibcs.pl/terminale-mobilne-tablety-i-komputery-pokladowe/) odporne na wilgoć, wysokie i niskie temperatury. W wielu środowiskach pracy przydaje się także opcja odporności na zapylenie. Inwestując w solidne sprzęty, masz pewność, że zachowają funkcjonalność przez długi czas i unikniesz kosztów związanych z ich naprawą. Przede wszystkim jednak zminimalizujesz ryzyko opóźnienia wysyłki towaru.

Zintegrowane systemy logistyczne

Zadbaj o standard obsługi klienta w swojej firmie. Pomoże Ci w tym zintegrowany system logistyczny, który obejmuje nowoczesne sprzęty i oprogramowanie. Sprawdź naszą ofertę (https://www.ibcs.pl/poznaj-nas/) i wybier